Magsjuk och trasig bil....kan det bli sämre?

Har inte kunnat skriva på ett tag. Igår var en jävla helvetesdag! Vi skulle åka o bada med ungarna på sydpolen och dom var så glada och förväntansfulla. Efter halva vägen börjar bilen låta jätte konstigt och vi får stanna o ringa dit Olle. Han kommer dit o han O joona börjar mecka. Tilda(Joonas dotter) hade somnat då men Oliver var vaken och jag började tycka synd om dom som fått sitta i bilen så länge. Tillslut var killarna klara och trodde att alt var fixat., men när vi åker iväg så låter bilen likadant så det va bara o stanna igen! det slutade med att jag fick köra ungarna i Olles bil och dom fick köra min bil eftersom hela däcket kunde ramla av. Vi stannade till vid mcdonalds för ingen av oss hade ätit på flera timmar och barnen var hungiga och törstiga. Jag mådde väldigt illa men trodde att det var för att jag inte hade ätit något. Men illamåendet gick inte över och jag började misstänka att jag skulle bli magsjuk...och jag hade rätt! När vi äntligen kom hem så åkte Joona för att lämna Tilda till sin mamma och jag o Oliver stannade hemma. Efter dom hade gått så tog det 30 min sen låg jag med hvudet i toaletten och trodde att jag skulle dö! Oliver såg jätte orolig ut så jag tänkte att jag får hålla det inne tills han hade somnat, vilket va väldigt svårt för jag mådde superilla och var yr. Jag lyckades få ner Oliver i badet och jag satt på golvet i badrummet och försökte se frisk ut. Men när jag sen försökte lyfta ur honom så började jag spy igen. Jag bröt ihop och ringde Joona som lovade att skynda sig på. Jag fick upp Oliver från badet och sittandes försökte jag borsta hans tänder. Sen la jag honom i hans säng o satte på Pingu till honom. Jag fick frossa och illamåendet blev bara värre o värre. Jag la mig i sängen o väntade på att J skulle komma. Jag var jätte törstig men kunde inte resa mig upp. Oliver kom till min säng efter en stund och var orolig. Han fick ligga hos mig och gosa lite. Plutten han var så orolig!
Efter en stund kom J hem med loka och blommor till mig! Kan man bli sötare! Älskling! Han la oliver och tog hand om mig resten av kvällen.Jag blev fem år igen.

I morse när jag vaknade så låg Oliver hos oss. Jag gick upp med honom o skulle göra frukost men när jag reste mig så blev allt svart. Joona fick göra frukost till Oliver o sen fick han kolla på en film igen. Känner mig som en så dålig mamma när jag bara sätter honom framför filmer men orkade verkligen inte. Nu ligger jag i soffan och O sitter bredvid o äter ostbollar. Jag ringde mamma o frågade om hon kunde hämta Oliver så han fick vara ute lite. SÅ om en stund kommer världens bästa mormor o hämtar oliver så jag bara kan få ligga o ta hand om mig själv. Måste till jobbet imorn. Har verkligen INTE råd att vara hemma nåt mer.

Nu ska jag försöka få i mig lite yougurt, men antar att det kommer upp lika snabbt som jag sväljer det.....

Ta hand om er!

Kram


Kommentarer
Postat av: F

stackars liten :(

2007-12-02 @ 14:54:53
URL: http://fnie.blogg.se
Postat av: Mami

Vi hade världens bästa dag i alla fall. Cyklade , gungade, var till L o klappade kaninen och fikade. Sen blev det pannkakor till middag. Han frågade om han fick så många han ville. Självklart sa jag, då ville han ha 20 stycken!!! Sen har jag haft sötnosen som ett plåster i natt, lite knepigt att sova men mysigt ändå, och som vanligt var han som en ängel när vi skulle till dagis :-) Hoppas du mår bättre idag stumpan!

2007-12-03 @ 09:24:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0