Jaha då har man skaffat sig en blogg då!

Nu har jag äntligen skaffat mig en egen blogg!
Tänker skriva om lite allt möjligt...det är skönt att få skriva av sig lite ibland!

Jag kanska ska börja med att presentera mig =)

Jag heter Caroline och är 20 år, bor i södra sthlm i en tvåa på 54 kvm! (måste skaffa större snart börjar bli trångt!)
Jag bor med min underbara, fina lilla son som är 3 år och min fina men väldigt mansgrisiga pojkvän. Han har också en dotter som kommer varanan helg och då är det väldigt trångt med två ungar och vi!
Jag har ju iof bara Oliver (min son) varanan vecka så när han inte är hemma så känns det helt okej att bo så men skulle ju vilja ha en trea så barnen kan få ha ett rum när dom är där! Min pojkvän (som jag tänker kalla J) är ju också som ett litet barn ibland! man får plocka lika mycket åt honom som med barnen!och det är inte så att han glömmer och plocka undan efter sig utan det är för att han inte orkar! diskmedel är han "allergisk" mot och dammsugaren är farlig!Han tycker att det är kvinnogöra!
Snälla du vi lever faktiskt på 2000-talet!Nu för tiden ska mannen också hjälpa till! förr kunde dom göra så att kvinnan gjorde allt för då jobbade inte hon inte utan va hemma med barnen hela dagarna! Fine om jag hade fått gå hemma hela dagarna så hade jag lätt kunnat sköta allting! Men nu jobbar jag heltid och när jag kommer hem är jag helt slut!
dom veckorna som Oliver är hemma så vill jag kunna ägna lite tid åt honom men det blir svårt när det alltid finns nåt annat att göra när man kommer hem!och det värsta är när man precis har städat och gjort fint och så har J varit hemma hela dagen och det ligger grejer överallt igen!Förra veckan kom jag hem en dag, jag hade pratat med J på dagen och bett honom diska och plocka undan efter sig,, Jaja säger han och när jag kommer hem så ligger det en lapp på diskbänkendär det så fint står: Lämna disken!
jag diskar när ja kommer. Love u!


Han känner mig!!! jag skulle aldrig kunna gå runt och titta på den där disken hela kvällen för att jag har blivit så himla pedant sen jag flyttade hemifrån. Vill få saker gjorda direkt och inte två timmar senare!Så det slutade ju såklart med att jag diskade ändå! Men men

Jag jobbar som distributör på Sveriges radio förvaltning, Jag börjar min dag kl 8.00 på morgonen och slutar kl 17.00, måndag-fredag! kan därför aldrig hämta O på dagis utan det får mina föräldrar turas om med!skulle ju kunna gå ner i tid men det betyder mindre pengar och att alla räkningar inte kan bli betalda! Jag är så avensjuk på människor som jóbbar med nånting dom verkligen brinner för! Tänk att få gå upp varje dag och verkligen göra något man älskar! gud va underbart det skulle vara! Bra att han har en pappa som inte jobbar lika jobbiga tider! Det är ju inte så kul att dra upp honom ur sängen halv 7 varje morgon för att sedan lämna honom kl 7 och alltid är det stress! Och nu när han är i trotsåldern så blir han extra trotsig när han märker att jag är stressad!Det blir bara ett dåligt mönster av det hela! Jag blir stressad, då blir han trotsig, jag blir arg på honom för att han trotsar och han blir ledsen för att jag blir arg! Det slutar alltid med att jag lämnar en väldigt ledsen kille på dagis och går runt med dåligt samvete hela dagen och känner mig som världens dåligaste mamma!
Imorn ska jag försöka vara ute i god tid och inte stressa så vi får ett bra avslut innan han åker till sin pappa igen. Veckorna med O går alldeles för fort=(

Idag är det söndag och det har varit en väldigt lugn helg! i fredags hade jag och Oliver hemmakväll! Vi kollade bolibompa m.m och hade det jätte mysigt!Sen somnade han vid 20.00 och då blev jag ensam!HATAR att vara ensam! vet inte varför jag känner mig så övergiven och får ångest så fort jag är ensam! J skulle iväg med sin bror på nåt bil race så dom kom hem ett tag så J kunde duscha så då fick man ju sällskap en stund iallafall!

Igår kollade jag och Jossan på Hiphip hora! den är bra faktiskt! Oliver somnade på soffan vid 21.00. Jag har börjat låta honom somna på soffan på helgerna, kommer själv ihåg hur mysigt man tyckte det va när man var liten och vuxna satt och kollade på nån "vuxenfilm" och man fick somna på soffan så nu får O också uppleva det:)

Idag är det slöndag och imorgon jobb, SUCK!

Nu har jag lovat min kära son att vi ska gå ut och cykla...Wish me luck! =)






Kommentarer
Postat av: Mami

Hmmm, pedant?! Du blir väldigt opedant när du kommer hem igen......till mamma.

2007-10-31 @ 12:05:19
Postat av: Marika

Värkligen jätte kul att läsa din blogg och vad du gör nu förtiden..jag hittade din blogg nu och de är super kul och se vad som hänt dom senaste åren! :) jag har följt dej sen den dagen du hade Oliver i magen..jag bor i Dalen..för länge länge sen snackade vi på msn..kul att läsa att allt är bra med dej =) kram kram

2007-12-04 @ 15:47:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0