Vilken resa :)

Godmorgon!

Nu är det måndag igen...

I fredags åkte vi tjejer till västerås, och som vi alla trodde så va det lite av en kaos resa! Haha!

Allt började redan på parkerringen på jobbet(vi hade inte ens kommit iväg än). Jossan kommer på att hon har glömt sin plånbok och får därför springa in på jobbet igen. När vi väl kommer iväg så åker vi först till systemet för att köpa lite dricka och det gick faktiskt smärtfritt. Sen när vi äntligen är på gång så ska jossan ställa in stolen i bilen mitt på vägen, hon glider bak för mycket och når inte fram till pedalen vilket slutar med kö bakom oss och jossan som ligger och kör!Det blir rött och hon kan sätta sig upp igen!
Sen sitter vi och sjunger restan av resan.
Vi kommer fram till västerås helt oskadda men sen börjar problemen!Vi har vägbeskrivning hela vägen fram till hotellet men där står det att vi ska komma till en rondell, men hur mycket vi än letar så kommer ingen jävla rondell!Vi vänder,svänger och snurrar runt men hittar ändå inte!Det slutar med (efter ca 40 min) att vi får ringa till hotellet och be om vägbeskrivning. Eller rättare sagt vi ringde tre gånger , hehe:) Alla sitter och asgarvar medans jag sitter med telefonen i högsta hugg och fösöker lyssna på receptionisten och samtidigt förklara vägen för tjejerna! Efter mycket om och men så kommer vi äntligen fram!Vi är då väldigt försenade och det blir kaos i vårat rum! Alla springer runt och ska duscha, sminka sig och samtidigt klä på sig!
Vi hade bokat bord på en restaurang till halv nio men det var ju bara att glömma! Vid nio var vi redo att gå och vi hittade ganska lätt till reasturangen.
Jag beställde cola till maten och fick en rejäl utskällning av tjejerna så nästa gång servitören kom så blev det en öl istället, då såg dom nöjdare ut :) Vi åt god mat och hade jätte trevligt tills vi upptäckte att klockan hade rusat iväg och vi fick veta att stället vi skulle gå till stängde klockan två!! (allt i västerås stängde tydligen kl 2).
Vi betalade och gick tillbaka till hotellet för att föra lite och sen begav vi oss ut. Det va ca 7 mil lång kö men tillslut kom vi in! Jag drack drinkar men kände inte att jag blev riktigt full, men vi dansade och hade jättekul och Jossan träffade sitt västerås ragg (som hon stannade hos på lördagen,hehe) till klockan 2 då dom stängde. Så fort vi kom ut så slog spriten till och jag blev jätte full! Vi gick och åt på nåt snabbmatställe och jag beställde kebab. Allt var bra tills jag såg att dom hade ett akvarium med massa guldfiskar i och nästan inget vatten! Jag blev jätte arg och skällde ut ägaren medans tjejerna satt och skrattade så dom knappt kunde sitta kvar på stolarna. Fannie filmade när jag hade ett långt föredrag om att fiskar inte kan leva i så lite vatten! och nej! Jag kommer inte lägga in filmen här!
Vi började gå tillbaka till hotellet och jag pratade  med min pojkvän i telefon. Efter vi hade pratat en stund så stannade vi plötsligt och jag sa till honom att jag skulle ringa upp honom när vi kom tillbaka till hotellet  och upplyste honom om att det nog skulle ta ett tag eftersom vi inte riktigt hittade. Men anledningen att vi stannade var för att vi stod på hotellets trappa och jag kände inte igen mig! Ni förstår nog att jag verkligen inte var nykter!
Vi satt och pratade lite om kvällen och sen gick vi o la oss! På lördagen vaknade alla bakfulla men glada efter en lyckad kväll och vi gick ner och åt frukost och sen utforskade vi västerås affärer! Jag råkade shoppa lite för mycket än vad jag hade råd med men tyckte att jag förtjänade det eftersom jag inte har kunnat shoppa på ett tag!
Vi åkte och lämnade Jossan hos killen och sen började vi åka hemåt. Jag kunde inte köra så det blev Fannie som fick köra och därför tog det typ 2 timmar att komma hem! Men vi stannade vid "Godisstoppet" och köpte massa godis så vi var rätt nöjda ändå!

På lördagskvällen blev det lungt och likaså igår!

Nu har jag kramp i fingrarna! Men det kommer bilder från resan så fort jag fått dom av Fannie!

Kram på er!


Kommentarer
Postat av: Jossan

Men hallå, kan det bli roligare när man är med några man älskar?? tack för helgen vänner, hoppas de blir snart igen!

Pussar, Älskar er!

2007-10-31 @ 16:30:41
URL: http://josli.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0