Jag vill INTE vara vaken!

Som jag har skrivit innan så är jag så himla förlossningsrädd. Jag satt precis och läste om kejsarsnitt(Som jag vill göra) och inser hur jävla rädd jag är för det också! Jag vill inte! Jag vill verkligen inte vara vaken men folk säger att det blir sånt avstånd från barnet då. Men vet ni vad jag tänker? OCH?! Jag mår ju för fan psykiskt dåligt över det här och klart att det tar lite längre tid innan man får se och hålla sitt barn men ärligt så struntar jag i det. Jag vet att jag låter hård men den rädslan jag har går inte att beskriva. Jag fick prata med en psykolog efter förlossningen och funderar på att gå och prata med någon igen. Jag vill inte vara vaken under kejsarsnittet! Så enkelt är det och det är väl ändå min kropp och JAG som borde få bestämma det?Eller?

Kommentarer
Postat av: Hon som är gravid

Hej!
Tack så mkt eller vad jag ska säga. Du har ju inte läst min blogg helt men kan säga att jag är så förvirrad just nu så jag vet inte vad jag ska göra. Är som sagt inte tillsammans med pappan och jag oroar mig för ekonomi och sånna grejjer. Vill ju gärna ha en kärnfamilj.
Om jag förstod rätt så var du ensamstående i början? Hur funka det? Förstår ju att när man väl ha fött sitt barn så ångrar man ju sig inte en sekund. Har inte berättat för mina föräldrar heller. Vet inte hur jag ska säga. "Hej mamma och pappa, jag är med barn".
Men som sagt jag velar och är förvirrad just nu :S
Ja just ja, jag är i v 7. Vet inte om det är
7+1 som man räknar? I torsdags var det iallafall v 6 +4.


Hoppas du får en trevlig dag!
Kram Sanna

2008-04-28 @ 14:26:08
URL: http://www.metrobloggen.se/hongravid
Postat av: Sanna

Det är otroligt imponerande av er unga mammor som har eller är ensamstående. Jo hennes blogg har jag läst förrut.
Men som sagt, hormorner som gör en tokig och förvirrad är man :S
Jag har nog inte förstått själv att jag är gravid. Pappan i frågan vill ju inte bli pappa nu fast han som han uttryckte sig är "lastgammal" (bara 27) hehe. Jag vet inte om han kommer säga sig vilja ta sitt ansvar. Jag har ju varit inne på att (det här låter hemskt) men göra abort. Just för jag vill ha en pappa till mitt barn.
Jag har ett jobb för tillfället, dock inge heltidsjobb. Jag jobbar bara på helgerna i stort sätt. Har egen lägenhet som jag äger sen 5 år tillbaka.
usch jag är så förvirrad :S

Kramen

2008-04-28 @ 15:07:55
URL: http://www.metrobloggen.se/hongravid
Postat av: Sanna

Mjo dem säger att det är jobbigt. Vissa av mina vänner säger att det inte var så jobbigt men det är väl för att jag ska bli lugnare? Hehe.
Men jag vet inte. Känner mig nog inte helt redo. Eller det är ju så overkligt alltihopa.
Skönt att man har "hittat" nån som vet på ett ungeefär vad man går igenom! Har ju fått tider för abort i veckan... Första tabletten på onsdag och de andra på fredagen.

Oj,förstår om du mår dåligt över kommande förlossning. Men om du känner så som du gör så varför inte? De kan väl lägga barnet på ditt bröst fast du är nedsövd? Det är väl det som är viktigt efter en födsel? Var första förlossningen jättejobbig? :(

Kramar!

2008-04-28 @ 16:59:32
URL: http://www.metrobloggen.se/hongravid
Postat av: Sanna

Jo jag har tid för första tabletten på onsdag sen på fredag är det dags för de andra. Jo jag ska nog genomföra det. Som sagt, känner mig nog inte helt redo och jag vill ha en pappa till mitt barn som finns där.

Jo tack, det är en massa åsikter från vänner som haglar över en men jag viftar bara bort det. Som sagt, jag som bestämmer över min kropp.
Kan säga att du hjälper mig mycket genom att bara skriva med mig :)

Jo jag läste om din förlossning. Lät inte alls kul det där :/ Men skönt att det gick bra ändå! :)
Har säkert spenderat nån timma om inte lite mer på att läsa igenom din blogg innan idag! Väldigt mysig blogg! :)

Jag bor inte i Sthlm utan i staden som du nämnde i din blogg förra året när du var och festa med dina vänner. Bor i Västerås. Inte så långt ifrån :)

Hur mår du med graviditeten då? Illamåendet har försvunnit?

Kramar!

2008-04-28 @ 20:27:31
URL: http://www.metrobloggen.se/hongravid

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0