Budget

Pengarna tog slut för ca en vecka sen plus att allt i frysen smällte eftersom jag råkade lämna öppet där så inga pengar har jag haft och ingen mat heller. Så nu har jag pratat med min käre mor och jag har bestämt mig för att fixa en budget,med hennes hjälp.

Jag ska betala alla räkningar och sen storhandla. Efter det ska jag räkna ut hur mkt jag har kvar att leva för och det ska delas upp på 4 veckor. Mamma kommer ha alla pengarna på sitt konto och bara föra över "veckopengarna" varje vecka. Jag veta att det kan låta löjligt att inte kunna ta hand om sina pengar själv men jag kan verkligen inte det och är trött på att pengarna är slut efter två veckor. Mitt mål är ju såklart att lära mig utav det här och sen kunna ha mina pengar själv men så länge får vi ha det så här.


Kommentarer
Postat av: Alexandra

Gud va bra att du söker "hjälp" och att din mamma kan hjälpa till!
Vet hur det är när cashen försvinner, det e fan inge kul!

2008-05-19 @ 13:18:53
URL: http://mama08.blogg.se
Postat av: alexandra

Nej asså de visde inte mig på skärmen, men hon hade en student där så hon förklarade allt hon såg på skrämen till studentn vilket jag också hörde!
Men nu ere över och man kan gå vidare med livet=)
Hur hemskt det än hörs ut=(

2008-05-19 @ 13:53:13
URL: http://mama08.blogg.se
Postat av: alexandra

Jätteskoj att vi hittade varandra igen efter så många år, internet e ju bra för nåt iallafall:-)

2008-05-19 @ 13:54:13
URL: http://mama08.blogg.se
Postat av: Therese *Mamma till Melwin*

Hoppas du få koll på din ekonomi.
De är så jobbigt att pengarna bara springer iväg utan man ens hinner blinka.
Du är modig att prata om de och skriva om de tycker jag är starkt.

Lycka till kämpa på.. Hoppas bebis i magen må bra plus din son och givetvis du så klart.. kram

2008-05-20 @ 09:15:25
URL: http://www.melwinsmamma.blogg.se
Postat av: Sara

Skönt att du kan få lite extra hjälp med ekonomin :)

2008-05-21 @ 17:17:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0